2014. január 24., péntek

Hó ellen zöldség :)

Ennek a jegyében készült a mai ebéd. Újabb vega doboz, és megint nagyon finomra sikerült. Eddig sem sajnáltam a vegetáriánusokat, de azt gondoltam, hogy azért nehéz változatosan enniük, nagy tévedés.
Lássuk mit rejt a doboz! (igen malackás deszka, kawaii! :) )




Mini borsóburgerek

Nos igen, Makiko-nak teljesen igaza van, a burgereket a bentóba találták ki, na de miért kéne mindig húst használni hozzá?

400 g fagyasztott zöldborsó, 1-2 tk. fekete olajbogyó paszta, 1 ek. mogyoróvaj vagy tahini (szezámpaszta), só, bors, rozmaring, 2-3 ek. liszt, ééés.. bármi amivel szívesen bevonjuk a burgereket

A borsót megfőzzük, majd robotgépben pépesítjük. Az én robotgépem nagyon béna, így darabos maradt kicsit, de ez nem baj. Egy tálban összekeverjük a hozzávalókat, és evőkanálnyi gombócokat formálunk belőle. Igen a kezünk majszos lesz, de megéri! Meg kell jegyeznem, hogy én sem találtam fekete olajbogyó krémet, de rendes magozott fekete olajbogyóból is könnyen varázsolhatunk pasztát, csak apróra fel kell darabolni, és mozsárban pépesíteni (nekem van suribachim, japán mozsár, ez tökéletes erre, de szerintem a hagyományos is megteszi. És aki elkezdene irigykedni, hogy ilyen mozsaram van, ne tegye, meg volt annak az ára…).
A recept eredetileg (Just bento again) mák-fokhagyma pehely keverékét írja borítás céljára, de ez kivitelezhetetlen volt. Fokhagyma pehely nuku, illetve nem bírja a szervezetem a mákot, sajnos. Én lenmaggal vontam be és nagyon jó lett, kicsit diós ízt adott neki. Kis olajon serpenyőben ropogósra sütjük mindkét oldalukat.

Japán krumplisaláta (kis adag)

1 nagy krumpli, fél répa, 1/3 kígyóuborka, 2 ek. kukoricakonzerv, majonéz, só, bors, 1 főtt tojás (elhagyható)

A krumplit felkockázzuk, a répát félholdakra szeleteljük, és feltesszük őket együtt főni sós vízben. Közben az uborkát is félholdakra szeleteljük, és besózva hagyjuk egy tálban állni. Ha a zöldségek megfőttek, leszűrjük, és kissé hűlni hagyjuk, addig megfő a tojás.
Az uborkából kinyomkodjuk a vizet, és a főtt zöldségekhez adjuk, rákanalazzuk a kukoricát, és belekerül a pucolt felkockázott tojás. Majonézzel körbelocsoljuk, sóval, borssal ízesítjük. Jó ha minimum egy órát áll hűtőben felhasználás előtt!

Párolt gomba

Nem is nevezném igazán pároltnak, de nem tudok jobb szót a „stew” készítésre, mert ez nem is pörkölt.
1 adaghoz:
1-2 db szárított shiitake gomba, 1 ek. szójaszósz, 1 ek. mirin, gomba áztató levéből egy kicsi
Ha napközben főzünk, akkor este, ha este főzünk akkor munkába menet reggel a gombákat hideg vízben, egy jól záródó edényben betesszük a hűtőbe ázni. Utána kifacsarjuk őket kézzel, és vastagabb szeletekre vágjuk. A folyékony dolgokkal serpenyőbe dobjuk és átsütjük-pároljuk, amíg az össze folyadékot magába nem szívja a gomba.
Aki nincs annyira oda a gombáért, annak nem ajánlom, mert a shiitakénak nagyon erős gomba íze lesz, de ki lehet próbálni szerintem más fajta gombákkal is. Egyébként a shiitake nagyon vicces gomba, egyszerűen mindent magába szív! ráöntöttem az áztató levet, és mire visszaértem a szójaszósszal, meg a mirinnel, eltűnt a folyadék! :) Ennek köszönhetően fogyasztáskor szaftos lesz nagyon.



Az alma szeletek nyuszi-almák lennének, de kegyetlenül ügyetlen vagyok a fülek kivágásában, gyakorolnom kell, egyszer csak jó lesz :). Bár így a fotón annyira nem is béna.. hmmm... mindenesetre itt egy videó róla, hogy hogyan kell. Ha nem lenne ennek a nőnek ennyire idegesítő csingilingis-elmebajos-kisgyerekes zene a videói alatt többet nézném...(illetve a videó végi kacajt is felejthetné..)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése