2014. január 22., szerda

Kimaradt jelenetek


Ebben a posztban csak összefésülnék pár korábbi ebéd összeállítást. Külön bejegyzést egyik sem érdemelne, mert csak részleteiben újak. Sajnos nem tudok teljesen újszerű dobozokat készíteni, mert hol ez, hol az marad meg, vagy mondjuk valamire nagyon rákapok, és akkor viszem 1-2 (esetleg 3) napig is.

1.

Ebben itt megtalálható a baconbe tekert tofu, illetve a cukkini puffancs, és egy kis maradék répa kinpira. Látványra sem utolsó, és ez is pihenőt ad a rizsből :).


2.



Ez egy kicsit trükkösebb darab. Sima rizs van benne, csak nori (algalap) négyzetek vannak rábiggyesztve egyrészt, mert szép, másrészt mert imádom :). Mézes bab bújt meg a jobb sarokban a balban pedig egy újabb adag kinpira, de ebben most nem csak répa van hanem petrezselyem gyökér is.
Középen pedig mini hamburgerek vonulnak. Szép nagy adagot készítettem, a fele ment is a fagyóba, jó lesz az később is, ha mondjuk lusta leszek főzni (mint mondjuk ma).

500 g vegyes marha-sertés darált hús, 2 tojás, 1 lilahagyma, 4 ek. zsemlemorzsa, 3-4 ek. tej, só, bors

A lilahagymát apróra daraboljuk, és kevés olajon megsüjük, karamellizáljuk, majd félretesszük hűlni. A zsemlemorzsát beáztatjuk a tejbe. Amikor a hagyma kissé meghűlt, összekeverjük az összes hozzávalót, és evőkanálnyi gombóckákat formázunk. Egy nagy, fedeles serpenyőben kb. 4 ek. olajat melegítünk, beletesszük a húspogácsákat, mindkét oldalukat megsütjük, majd 1 dl vizet öntve alá, fedő alatt pároljuk még. Ha elfőtt a víz, akkor kész. Nálam ez a recept abszolút bevált. (Cooking with dog-ról szedtem)



3.


Majdnem ugyanaz, mint az előző, csak onigiriket csináltam. Nagyon apróra daraboltam egy kiskanálnyi ecetes gyömbért, meg a rizsben főtt 5x5 centis kombu darabot, és visszaforgattam a főtt rizsbe, háromszögeket formáztam, és 1-1 csík noriba tekertem őket. A folpack kellett, hogy megőrizzem a formájukat, de hasznos is ez a trükk. Mellékesen a többi hozzávaló sem majszolja össze. Jah egy kis fehér retek van még benne, hogy szorosabban álljanak a dolgok. 

4. 


Még mindig mini hamburger (ugye a lusta nap), még mindig kinpira, a rizst egyszerűen pirított szezámmaggal ízesítettem, illetve a jobb sarokba kelbimbó került. Annyira cukik szerintem, teljesen bentóba valók. Fagyasztott, így jól adagolható, variálható. Kapott egy wasabis öntetet is, ettől nem olyan unalmas. (Öntet: 1 ek. szake, 1 ek. szójaszósz, egy kisujjkörömnyi wasabi paszta, kis cukor jól elkeverve by Jus bento) A kelbimbót eredetileg azért találtam ki, mert a japán bentó hagyományokhoz híven brokkolit akartam venni, de hajmeresztően drága, de kellett valami zöld. Nem bántam meg :).



Most megint rám fog férni egy kis rizsmentesség, illetve valami nagyobb csavar :). Plusz arra jöttem rá, hogy tényleg meg kéne mondjuk egy hétre előre terveznem az ebédeimet, és akkor nem lenne abból gond, hogy megmaradnak az alapanyagok, vagy épp ellenkezőleg, csak pár dologért kénytelen vagyok elszaladni a boltba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése