2014. március 11., kedd

Egyszer fenn egyszer lenn, de a tapasztalat a fontos

Néha úgy érzem, hogy hiába ástam bele magam lassan 9 éve a japán világba, még mindig rengeteg minden tanulnivalóm van. Így van ez a bentó készítéssel is: hiába ismerem az alapokat, vannak dolgok, amiket csak hibákon keresztül lehet megismerni. Magyarán kitartóan csinálni kell, és ha valami nem sikerül, akkor nem kell elcsüggedni, hanem folytatni tovább, és kiküszöbölni a hibákat (Gambatte!! :) )

Én is ezt tettem. Sokat gondolkodtam azon, hogy miért is akadt meg a „publikálásom”, és be kell valljam, hogy életem (eddigi) legrosszabb ebédjét pakoltam össze, és ez valamiért megakasztott. Pedig nem várhatom el magamtól sem, hogy ne legyen néha melléfogás. Ez az ebéd több mint egy hónapja követődött el,  azóta is azért fényképeztem, és alkottam, de most jött el az idő, hogy meg is írjam őket. Izgi, izgi :) !

Nos, arra jöttem rá, hogy a színek összeállítása tényleg nagyon befolyásolja az ízt is, illetve, hogy ha több kevésbé markáns összetevőt pakolunk össze ne várjuk, hogy az ízlelőbimbóink majd örömdalra fakadnak. Szó sincs róla, kell legalább egy erőteljesebb ízű dolog a dobozba.

Így készült el az alábbi ebéd:



A legrosszabb ebéd másnapján készült, az előző dobozból megmaradt gomba tempurával, ami egy megbukott projektnek tűnt eddig. Mert nincs különösebb íze, hiába egyszerű, meg fehérje forrás. DE! Ezzel a kimchis sült rizzsel annyira passzolt, hogy hihetetlen. Lévén, hogy a kimchi nagyon fűszeres a gomba semlegessége felettébb üdítően hatott. Így kell egy failure-t előnnyé kovácsolni :)
Mindazonáltal ez a kimchis rizs a kimchibe vetett bizalmamat is visszahozta, és bebizonyította, hogy annak idején én csesztem el valamit, de alaposan, mert a kimchi isteni a maga valóságában :).

Kimchis sült rizs Kimchi bokumbap (Maangchi és Aeri alapján)

Vegyünk kb. 200 grammnyi főtt rizst, pirítsunk meg egy kis apróra vágott bacont, vagy sonkát kevés olajon, majd kb. 150 grammnyi apróra darabolt kimchit dobunk rá, és pár perc alatt átsütjük. Hozzákeverjük a rizst, majd a kimchi levét, és akinek van gochujanggal (erős paprika krém) bolondíthat rajta. Meglöttyintjük egy kis szezámolajjal és kész is! Érdemes pirított norival és szezámmaggal megszórni!

A gomba tempurához megtisztítjuk, megmossuk a csiperkét, és szárazra töröljük őket. Zöldség mennyiségtől függően összekeverünk liszt-keményítő keveréket hideg vízzel, olyan sűrűségűnek kell lennie, mint a palacsinta tésztának. A gomba fejeket lisztbe megforgatjuk, majd a tésztába, és gyorsan kisütjük forró olajban. Kívül ropogósnak belül pedig lágynak kell lennie! Ezt az ételt egyébként mindenféle fűszeresebb szószba szokás mártani, hogy az állag élvezetén kívül az ízek is harmonizáljanak. Lehet bármilyen zöldséggel készíteni: répával, cukkinivel, spárgával, sütőtökkel, brokkolival, karfiollal, stb, stb.




Folyt. köv. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése