2014. április 7., hétfő

Húsos mix

Mivel a drága ember már itthon van, igyekeznem kell olyan ebédeket gyártani, ami az ő étvágyát is kielégíti, mert az én adagjaim vagy elegek neki, vagy nem…Magyarán fogósabb húsos dolgokat is be kell iktatnom.

Ehhez megosztok két bentó ötletet, ami talán a férfiaknak is megfelelőbb tápértékű. Nyilván az adagok mennyisége sem mindegy, amik a képeken láthatók, azok még mindig női adagok :)

Nikujaga-s bentó



Ez egy kifejezetten olyan bentó volt, ahol mindhárom összetevőből ugyanannyi kellett egy kiegyensúlyozott ebédhez, így kis dobozokkal oldottam mg a dolgot. Ebből is látszik, hogy bármilyen dobozzal meg lehet oldani az ebéd szállítást.
A rizst nem kell bemutatni :). A bizarr kinézetű dolog a jobb sarokban a már említett szójaszósszal párolt padlizsán (nyammmm!!!), és a harmadik tálban bújik meg a nikujaga (nikudzsaga).

Vegyünk annyi krumplit, amennyi a hús (kb. 250-250 g). A hús lehet csirkemell (akkor kevesebb idő kell a főzéshez), vagy valamilyen nem túl zsíros sertés hús. Vágjuk őket körülbelül azonos méretűre. Beletesszük őket egy magasabb falú edénybe, és annyi vizet öntünk rá, amennyi ellepi. Hozzáadunk 3 evőkanál szójaszószt, 1 evőkanál cukrot, és 1 evőkanál szakét, vagy fehérbort. Fedő alatt addig főzzük, amíg megpuhul a hús is és a krumpli is, közben a habot szedjük le! Ekkor hozzáadjuk a cukorborsót, vagy a zöldbabot, és még 5 percig főzzük, amíg a zöld hozzávalók is megpuhulnak, és lehet tálalni, vagy hagyjuk kihűlni és mehet a bentóba.
Ez egy nagyon tipikus japán egytálétel, főleg a hidegebb időszakokban főzik.


Csirkemelles bentó



Ebben a dobozban is csak a husi része az érdekes, a többi az rizs pirított szezámmaggal, a káposztás-répás saját kutyulás, amiről már írtam, és sima blansírozott brokkoli, a színek és a vitaminok kedvéért.
A husi azonban életem első posírozott csirkemelle, és mondhatom nagyon jó technika ez!
Posírozni a csirkemellet, halakat, és tojást szoktak, tehát minden olyasmit, ami viszonylag gyorsan megfő, és jobb ha kiméletesen bánunk vele. A posírozás ugyanis egy egyszerű, de alapanyag kímélő eljárás.
 Felforralunk annyi vizet, amennyi bőven ellepi a főzni kívánt dolgot, fűszerezzük ízlés szerint (én most csak sóztam borsoztam, cukroztam kicsit), beletesszük a húst, főzzük forralva 5 percig, majd letekerjük a gázt, és fedő alatt hagyjuk 20 percig a forró főzőlében ( a tojással más a menetrend). Amikor kivesszük a húsnak pont annyire kell főttnek lennie, hogy ne legyen nyers, de szaftos és puha maradjon.
Az így elkészített csirkemellet felosztottam adagokra, majd szépen felszeleteltem, hogy evőpálca-kompatibilis legyen, majd kevertem hozzá egy fehér miszós szószt. Ez állt 2 ek. fehér miszóból, 1 ek. cukorból, 1 ek. fehér borecetből, 1 ek. szójaszószból. Isteni finom lett! A szósz ízgazdagsága tökéletesen kiegészítette a hús kevésbé jellegzetes ízét!


Jó étvágyat!

U.I.: Tudom, hogy most illene valamilyen cseresznyevirágzással kapcsolatos dolgot készítenem, mert hát egy ilyen jellegű blog megkívánná. A készleteimben azonban nincs raktáron se sózott cseresznyevirág, sem savanyított cseresznyelevél, maximum babkrémes mochit csinálhatnék, de a hétvégén ez kiment a fejemből. Gomennasai!!! Majd jövőre jobban készülök...:) Addig is kellemes virágnézegetést!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése