2014. március 31., hétfő

Éljen a hűtőtakarítás! (nem.. nem őrültem meg…)


A hűtőtakarítás szerintem a házimunkák legalja, oly szinten utálatos dolog. Ebben max. a WC-pucolás előzi meg. Hál’ Istennek már kitalálták az olyan hűtőket, amelyeket nem kell időnként leolvasztani, de mi nem vagyunk ilyen szerencsések, albérletünk nem rendelkezik a modern technika eme vívmányával. Így kénytelen vagyok néha beleásni magam a sarkvidéki jég világába, de ezt is lehet pozitívan felfogni! Én ilyenkor kellemes főzöcskével ütöm el az időt nyersanyag megmentés és jó nagy ebéd elfogyasztás céljából :)
Jöhet a kreativitás, jöhet az egyszerűen nagyszerű ételek elkészítése, és felsorakoztatása az asztalon, majd elégedett bekebelezése, amíg a hűtő visszaáll normál állapotba!



Előkerült a hűtőből a virsli, polip alakúra vágva kisütésre került. A maradék tojásból összeütöttem egy kis tamagoyakit. A jég fogságából kiszabadult a maradék brokkoli, kelbimbó, mindkettőt megpároltam. A brokkolira került az ismert wasabis szósz, szezámmaggal megszórva. A kelbimbót pedig kellemesen bevontam a régóta felhasználásra váró menta szósszal, amit még Angliában vettem. Remek párosnak bizonyult!
Volt még egy kis szezámlevél savanyúságom, annak is véget vetettem :)



A felső sarokban megbúvó étel pedig a kifejtésre váró „nemtudommiinekisnevezzelek”, egyszer már kitalálok neki egy fantázianevet…
Kis olajon megkaramellizálunk egy evőkanálnyi cukrot, majd rádobjuk a feldarabolt káposztát, és a hasábokra vágott répát, mintha káposztás tésztát készítenénk. Amikor már jól átsült a keverék, és a karamell is feloldódott, sózzuk, borsozzuk, és rádobunk 1-2 gerezd apróra vágott fokhagymát. Meglöttyintjük egy kis szójaszósszal, és addig forgatjuk sütjük, amíg már nem marad lé az alján. Eszméletlen íz orgia, kis pénzből! A koliban szűkebb napokon csak ezt ettem rizzsel, és nem hiányoltam hozzá semmit.
Bevallom ezt a lakomát nem is bírtam beburkolni egyszerre :)

Folyt. köv.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése