2014. május 4., vasárnap

Nudli x-edik verzója :)

Mint tudjátok nagy rajongója vagyok a krumplinudlinak, merthogy egyszerű, és csak a fantázia szab határt a változatainak. Gyorsnak nem gyors, de lusta háziasszonyos, vagyis lehet hagyni magától főni a hajába főtt krumplit, utána lazán gyorsan összekeverjük,  gép módjára nudlikat vágunk belőle, és mehet is főni.
A csavar ott jött be most a dologba, hogy keresztezte a koreai konyha útját. Történt mégpediglen, hogy mindig is izgatta a fantáziámat a tteokbokki. Már a neve is olyan ennek az ételnek, hogy fél napon keresztül ezt ismételgettem, nyálcsorgató, és vicces egyben. Kevés olyan koreai étel van ami megfog, annyira, hogy meg is csináljam, ezzel a tteokbokki-val azonban az volt a problémám, hogy nem bízok a rizslisztes kreálmányaimban. Próbálkoztam egy párszor ilyen rizslisztből készült gombócok gyártásával, de vagy bennem van a hiba, vagy a gombócokban. Kicsit nyúlos, rágós, torkon ragadós történetek lettek belőlük, ízre még tetszettek volna, de a gyomrom valahogy ezt az állagot képtelen nagyobb mennyiségben befogadni (értsd kettő után vége a dalnak…)Na de a tteokbokki-hoz is ilyesmi kell. A kétségek közt vergődésnek pedig Aeri vetett véget (Aeri's kitchen), miután felvetette a rizscake helyettesítésére a gnocchit, merthogy az állaga hasonló. Éljeeen!! Így végre csináltam tteokbokkit!! Boldogság, és mámor! Mit ad Isten még ízlett is!!! :D :D

Vegyünk tetszés szerinti mennyiségű kifőtt krumplinudlit. Óvatos voltam 1 nagy krumpliból készítettem nudlit, ehhez 1 púpos kávéskanál gochujang-ot használtam. A gochujang egy fermentált és érlelt paprikapaszta. hasonlít a Piros Aranyhoz, de az érlelés miatt édeskés íze lesz és valami isteni aromája. Nem vagyok annyira erős paprika rajongó, de ez olyan finom, hogy képes vagyok magába is elkóstolgatni. ha van a koreai konyhában olyan összetevő, amit minden ellenvetés nélkül imádok akkor ez az. Értelemszerűen nem is nagyon lehet helyettesíteni, ilyet érdemes beszerezni, nem drága, nem romlékony, be lehet osztani.



Na szóval, veszünk egy nagyobb serpenyőt, és készítünk benne először is egy jó dashi alaplevet. 3-4 5x5 centis kombut és 10 darab szárított szardíniát dobtam kb. 4 deci vízbe és 20 percen keresztül főztem. Közben összekeverjük a kívánt mennyiségű gochujangot fél kávéskanál cukorral. Ezután leszűrjük, a lé megy vissza a serpenyőbe, hozzáadjuk a nudlikat, és elkeverjük a gochujang keveréket is benne. Én kis vöröshagymát is felszeltem vékonyan, és ezt is hozzáadtam. Innentől kezdve addig főzzük az ételünket, amíg a lé besűrűsödik és szép fényes lesz. Közben lehet gazdagítani keményre főtt tojással (egybe tesszük bele), 5 centis darabokra vágott póréhagymával, vagy akár kifőtt tésztával is, bár szerintem az vétek bele. Nekem most nem került bele semmi, csak a pőre nudli.



Voilá! Páromnak kicsit csípős volt, melegen nekem is egy picit, de ahogy hűlt egyre kevésbé zavart. Meg amúgy is nagyon finom!! :)
  

Nem tudom, hogy van az hogy valamit sose kóstolt mondjuk az ember, de ránéz és érzi, hogy az neki ízleni fog. Ez a deokbokki nekem most ilyen volt, veletek szokott hasonló történni? Várom a kommenteket!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése