2014. október 13., hétfő

Isztambuli kaja túra

Az előző cikkben említettem, hogy a törököknek milyen remek konyhájuk van, most erre szeretnék példákat hozni.
5 nap nem olyan túl sok, hogy mindenfélét lehessen kóstolgatni, főleg, hogy több mint fél napokat a munka tett ki, de igyekeztem. Első nap, miután fel lett tüzelve a kíváncsiságom, a büfében ahol ettünk elvettem az étlapot, és mindent kiírtam róla, majd este megnéztem, hogy mit takarnak a nevek. Így kezdődött az ismerkedés. :)

Természetesen nem hagytuk ki az ismert kebabot sem, de én jobb szerettem az itthon kevésbé ismert dolgokat kipróbálni. Így második nap ez volt terítéken:







Az első képen iskander kebab van, és nagyon nagyon finom volt, sok paprikával, birka húsból. A másik agyagtálban kihozott egytálétel a güveç (güvecs), amely csirkéből, sok paprikából, paradicsomból sajttal összesütött étel. Ehhez hatalmas pita szerű kenyeret adnak, és mindenáron akartak még adni valamilyen salátát. A desszertet sem hagyhattuk ki, sütlaçot ettünk ez a török rizspuding. Hasonló, mint a mi tejberizsünk, de sokkal kevesebb a rizs benne. Végül az elmaradhatatlan tea :).
A másik hagyományos vacsoránk nagyon egyszerű volt, én Tavuklu Pilav-ot ettem ( a tavuk mindig valami csirkéset jelent), vagyis csirkés csicseriborsós piláfot, sok-sok ayrannal leöblítve. Az ayran egyébként enyhé sós, selymes joghurt, amit jéghidegen illik fogyasztani, és valóban így a legjobb. Jövő nyáron ilyennel fogom tömni magam, miután már kikísérleteztem, mert ennyire jól hűsítő italt nem ismerek másikat. A másik ételnek sajnos nem tudom a nevét, de nagyon hasonlított a mi babgulyásunkhoz.




Még egy igen hangulatos vacsoránk volt, amikor is egy mozgó kordéról (ezek mindenütt ott voltak, mindenfélét árultak) vettünk elképesztő olcsón csomóba sütött, lisztbe forgatott apróhalat, sok salátával, citrommal, és friss veknivel. Talán az egyik legjobb étel a Földön.

Halpiac részlete

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése