2013. április 10., szerda


A diétás étel is lehet finom és gusztusos

Kicsit elmaradtam a blogolással… „kicsit”…

Na de ez nem jelenti azt, hogy nem lesz folytatás J

Újra belecsapva a lecsóba egy diétás recepttel jövök. Sajnos ilyen-olyan betegségből kifolyólag vissza kellett fognom magam étkezésileg, ami keksz és teában merült ki. Viszont elegem lett az édesből (ilyen is megtörténhetik J ), de a főtt krumpli nagyon nem a kedvencem. Így kitaláltam egy számomra is megfelelő, mégis főtt ételt, amit pofon egyszerű megcsinálni, és nagyon-nagyon finom. Vegetáriánus ebédnek is megteszi.




Tadam!! Ilyen kis guszti lett. Nos az összetevők:


Ami nyilvánvaló az a jégsaláta J. Bazsalikomos mozzarella képviselte a könnyű, de mégis állati fehérjéket, felszeletelve.  A háromszög alakú gombócok pedig igazi onigirik. Végre sikerült elérnem ezt a háromszög alakot, hála a sok anime nézésnek (ennek is van azért haszna).

A rizst a szokásos módon főztem, kis olajon, jelenleg tényleg kevés olajon, megpirítottam a rizst, majd dupla annyi vizet öntve rá  főztem, egy kis darab kombuval, sóval, szárított metélőhagyma, szárított petrezselyem, és szárított citromfűlevél társaságában. Amikor már majdnem kész, egy kis vizet még öntök hozzá, és fedő alatt, a gázt elzárva alatta, hagyom puhulni még. Ettől lesz olyan kellemesen ragadós, amitől szépen lehet formázni, és nem fog utólag szétpotyogni a gombóc. Én mindig így szoktam, mert a pálcával való fogyasztását is elősegíti ez az állag.

Amikor jó, hagyjuk egy kicsit hűlni, majd megnedvesítjük a kezünket szójaszósszal ízesített vízzel (aki szereti használhat kis almaecetet helyette, vagy vele), és belemarkolunk a rizsbe. A „tartó” kéz fogja megadni a gombóc vastagságát, a „forgató” kéz pedig a háromszög alakot. De ezt így nehéz elmagyarázni inkább nézzük meg a fentebbi itt. (runnyrunny999 videóit is ajánlom, totál jófej a pasas, a japán akcentusa meg külön cuki :) )


Veszünk nori lapokat, négy darabra vágjuk őket ollóval, és a háromszögeknek megfelelően beborítjuk a gombócok alját. Minden gombóc készítés előtt mossuk le a kezünket az ízesített vízzel, egyrészt kis ízt ad, másrészt nem tapad a kezünkhöz a rizs, harmadrészt pedig a nori is könnyebben tapad a rizshez, ha kicsit nedvesebb.


Jóétvágyat!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése