2013. augusztus 24., szombat


A hányódó üvegtészta esete


Nem tudom hányan szenvedtek attól a problémától, hogy van egy nagy adag üvegtésztátok, aminek hónapok óta nem lelitek a felhasználását, és minden hova csak szóródik bosszúságot okozva a nyitott, ám lezárhatatlan zacskóból. Nem beszélve arról, hogy értékes helyet foglal a pici kis konyhámból. Gondolom nem olyan sokan… Mindenesetre az alábbi recept megoldja a gondot, ráadásul gluténmentes, így ehhez a diétához is kiváló.
Vegyünk két szárított shiitake gombát, és áztassuk be egy edénykébe két evőkanálnyi hijiki algával (kihagyható, de nekem ez is kallódik a szekrényemben, nem árt használni).
Közben forraljunk vizet egy nagyobb lábasban és főzzük benne puhára az üvegtésztát. Én egy Palabok márkájú üvegtésztának a maradék kb. harmadát főztem most meg. Ha kifehéredett és puha, akkor szűrjük le, és hagyjuk kihűlni.
Szezámolajon pirítsunk meg egy fél csirkemellet, amit nagyon apró, kb. centis-fél centis darabokra vágtunk. Ha kifehéredtek a falatkák, akkor 1 evőkanál szójaszósszal locsoljuk meg, és kavargatva főzzük, amíg elfogy alóla a szósz, majd tegyük félre a husit egy nagyobb tálban.
Ugyanebbe a serpenyőbe öntsünk még egy kis szezámolajat, és pirítsunk meg rajta egy szintén apróra darabolt nagyobbacska répát, három levél káposztát (mindegy, hogy milyen csak ne lila legyen), egy szál metélőhagymát, egy fél piros kaliforniai paprikát. Mindennek szép apróra vágva kell lennie, úgy lesz szép a végeredmény. Ha kissé megfonnyadtak már a zöldségek, akkor hozzáadjuk még az apróra vágott shiitake gombát, és a leszűrt hijikit. Ízesítjük kis halszósszal, 1 evőkanál szójaszósszal és 1 evőkanál mirinnel. Halszósszal vigyázni, mert nagyon büdös és nagyon sós, de nagyon finom!
Ha kész mehet a husihoz a tálba, összevágjuk az üvegtésztát, és ezt is beletesszük, majd alaposan összekeverjük az egészet.




Nos ezután én megpróbálkoztam a rizstészta lapokba beletölteni (mert hogy eredetileg vietnámi tekercsek lettek volna, de valahol útközben japánnal kereszteződött...), és kis tekercseket alkotni, de nem vagyok ehhez még elég képzett, úgy érzem J. Meg türelmem sem volt hozzá. Majd még gyakorlok. De azért párat csináltam mutatóba.







Igazán remek, könnyű nyári ebéd! Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése