2014. január 22., szerda

A bento kerék forog tovább :)

A most következő dobozka rizs mentes, és vega is, azoknak akik kételkednének benne, hogy jól lehetne lakni hús és masszív szén-hidrátok nélkül. Illetve mivel nem vagyok tősgyökeres keleti, a heti 5 nap rizs sok nekem, kell egy kis szünet.



Található benne mini cukkini lepény, ami pofon egyszerű, de csak akkor éri meg ebben a téli időszakban, ha cukkini leárazás van. Az én dobozomba is csak ezért került, máskülönben nagyon nem lenne spórolós a dolog.

1 közepes cukkini, 1 tojás, 2-3 ek. liszt, apróra vágott metélőhagyma, só, bors, szárított kapor, esetleg menta

A cukkinit nagy lyukú reszelőn lereszelem, megsózom és legalább 10 percig hagyom állni. Ekkor kifacsarom, hogy ne vizesedjenek el a puffancsok, majd hozzákeverem a többi hozzávalót, és kb. evőkanálnyi adagokat sütök ki belőle. Második nap variáltam egy kicsit, mert fokhagyma is került bele, úgy is jó.

Mézes bab

Nah ennél egyszerűbb, laktatóbb dolgot nem lehetne bentóba rakni. A Bonduelle-nek van most egy nagyobb szemű, kevés folyadékos fehér bab konzerve, mintha erre találták volna ki.
Fogjuk a konzervet, szűrőbe borítjuk a tartalmát, és hideg vízben átmossuk a babokat. Kicsit lecsöpögtetjük, majd egy serpenyőbe zuttyintjuk őket, annyi evőkanál szójaszósszal ,amennyi evőkanál mézet szeretnénk bele tenni. Én 2-2 kanállal pakoltam bele, de elbír többet is. Ezt így átsütjük egy picit, alaposan megborsozzuk és kész. Nálam abszolút favorit!3-4 napig hűtőben eláll.

Tamagoyaki került még a dobozba, hogy a fehérje arányokat kicsit megdobjam, és került az egyik sarokba ecetes gyömbér is.
 Nem maradtam éhes :)




Itadakimasu!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése