2014. március 31., hétfő

Vega bentók

Megint egy „kimaradt jelenetek” jellegű poszt lesz ez, mert van benne új is, meg van amit már megírtam. Mégis szerintem, ha valaki elkötelezi magát a bentó készítés mellett, akkor jó támpontot tud nyújtani az ilyen „ötletelés”.

  1. Babcsíra felhasználási alternatíva



Nagyon szeretek csíráztatni, különösen a január-március időszakban, amikor a szervezet áhítozik a friss vitamindús zöldségek iránt, viszont elég drágák még ilyenkor, illetve nem túl nagy a választék. A mungóbabcsíra nagy kedvenc, mert rengeteg féleképpen fel lehet használni, de csak főzve!
Ebben az esetben a rizsbe főztem bele az 5-6 napja nővő csírákat. A babhéjat el kell előtte távolítani, és s a nagyon vékony gyökereket is lecsippentem, mert így gusztusosabb. Ezen kívül külön eljárást nem igényel, feltesszük a rizst szokásos módon főni, majd amikor félig kb. kész, akkor belezuttyantjuk a csírákat is, és készre főzzük.
Mellé került sárgarépa és brokkoli szár kinpira, a kedvenc mézes-borsos babom, illetve wasabi szószos kelbimbó.

  1. Zöldülünk round 3
Igen sajnos a round 3 nem érdemelt külön posztot, de szerintem jól esik nagyon a szemnek.



Sima rizs van benne, wasabis párolt brokkoli, a már leírt borsóburger, amit ebben az esetben sikerült jelentős mennyiségű tahinivel készíteni, viszont nem került bele fekete olajbogyó, de így is isteni! A harmadik „side dish” pedig egy káposztából és répából készült ööö.. nemtudommineknevezzelek. Ez egy saját fejlesztés, még kolis koromból, amikor látszatra össze nem illő dolgokból remek ételt rittyentettünk. Ezt a következő posztban fejteném ki.. :)

Ezt a bentót készítettem nem vega formában is, mindenképpen megjárja!




Folyt. köv. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése