2014. március 14., péntek

Yakisoba otthon


Nem vagyok tésztás, ha egyedül vagyok hónapok eltelhetnek anélkül, hogy eszembe jutna tésztát enni. Van aki a rizsre mondja, hogy ízetlen, na én a tésztával vagyok így.
Na de néha egy kis yakisoba jól esik (persze a ramenre többször ráéhezek, de az inkább leves nekem mint „tészta”). Lehet zacskósból is csinálni, a Nissin-nek annyira nem is rossz a verziója, de csak megnyugtatóbb otthoni alapanyagokból „from scratch” előállítani.
Valójában bármilyen hosszúkás tészta felhasználható hozzá, spagetti is, a japánok yakisoba tésztája is inkább ehhez hasonló, de nekem van otthon hajdinából készült tészta, ami a soba névre hallgat eleve, így én ebből készítettem. Továbbá a mélyhűtőt ki kellett enni, így darált hús van benne, de lehet csirkemell csíkokat, vagy malachusi csíkokat is felhasználni.

Ilyen hatalmas adagokban készítik fesztivál alkalmával (és olcsó is)

Szóval:

Kis olajon kezdjük el sütni a husit, sózzuk, borsozzuk, majd amikor már nagyjából elfőtte a levét hozzáadjuk a csíkokra vágott répát, káposztát, majd amikor a zöldségek is félig megpuhultak hozzáadjuk az ugyanolyan hosszú csíkokra vágott újhagymát is. Tovább keverjük-sütjük, ízesítőként szójaszószt, kis mirint, és Worcester-szószt használtam. Leginkább ez utóbbi adja meg a jellegzetes ízét, úgyhogy ha lehet ezt ne hagyjuk ki!
Mindeközben valamikor megfőzzük a tésztát. Ha sobát használunk vigyázzunk arra, hogy nagyon gyorsan megfő! Ha kész a tészta leszűrjük, és a húsos-zöldséges keverékbe forgatjuk kicsit átsütjük, ha szeretnénk kis szezámolajjal még meglocsolhatjuk, és máris tálalhatjuk.



Természetesen vegetáriánus verzióban is elkészíthető a hús kihagyásával, kicsit több zöldséggel, de a zöldséges verzió akár köretként is feltálalható valami más mellé. Vagy dúsíthatjuk tofu csíkokkal is, ekkor a tofut a legvégén adjuk hozzá a tészta előtt, és éppen csak forgassuk át, hogy az ízeket felvegye, de ne törjön össze!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése