2014. március 18., kedd

Zöldülünk Round 2

Annyira jó időő vaaaan!!! Süt a nap, a szél se fúj, kezdenek virágozni az első fák!! ÉÉLJEEN!! És végre levegőt is kapok úgy néz ki!!! Két hete először YEEEEEEEYYY!!!

Nos igen, beteg voltam kicsit, de ez szerintem a lakosság 60%-át érintette, szóval ne is essék szó róla! Helyette hoztam egy különleges, egyszerű, de nagyszerű csokoládés receptet (Namiko Chen-től), ha még nem lenne amúgy is elég jó kedvetek! :)


Zöld csokoládé

Vegyetek 40 dkg fehér csokoládét (nem kell nagyon jó minőségű), 125 mL tejszínt, és vízfürdőn olvasszuk meg a csokit a tejszínnel, de ne legyen túl magas a hőmérséklete! Az eredeti receptben azt írja, h kis híján forraljuk fel a tejszínt, és abban olvasszuk fel a csokit. Hát nekem ez nem jött be ez a verzió szóval továbbra is vízfürdőn olvasztani tűnik a legbiztosabb módszernek. Persze be kéne szerezni egy konyhai hőmérőt, és valószínűleg jobban mennének az ilyen dolgok…
Ha egynemű a csoki, akkor egy kis kanálnyi vajat még lehet beletenni, hogy még krémesebb legyen az egész, majd keverjünk el benne 2 evőkanál matcha port. Ez a japán teaszertartásnál használatos zöld tea por. Ettől szép intenzív zöld színe lesz a keveréknek, és enyhén zöldes, fanyar ízt ad az amúgy eléggé édes fehér csokinak.
Zsírpapírral kibélelt kisebb méretű tepsibe öntjük az egészet, és hűtőben hagyjuk megszilárdulni!
Hűtő hidegen szeletelhető állapotú csokit kapunk, ami azonnal olvad a szájban, de ha kint hagyjuk szobahőmérsékleten már nehezebb vele bánni. Inkább trüffel jellegű az egész, bonbon tölteléknek ideális!

Több fényképet nem tudtam készíteni, mert elkínálgattam a többi csokit, sikere volt :)



Jó nassolást! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése