2014. május 14., szerda

Hosszú hétvégi kirándulás

Imádom a májust, több okból is. Egyrészt még ha szerencsénk van nincs túl meleg, virágoznak a fák, madárcsicsergés, évforduló, a hónap végén Hídi Vásár, és a hónap elején pedig kedvező években hosszú hétvége!!

Amióta Taro-kun hazajött nincs olyan hét, hogy ne lenne valamilyen program, aminek nagyon örülünk mindketten, mert elég unalmasan teltek a hetek az elmúlt évben, és ezen amúgy is változtatni akartunk. A hosszú hétvégén is úgy döntöttünk, hogy elmegyünk kirándulni, és Taro-kun most rá van kattanva a fákra. A NAGY fákra, így Szarvasra mentünk az Arborétumba. Mivel egész napra terveztük a dolgot, így muszáj volt bentókat készítenem :).
Szerintem életem eddigi talán leglátványosabb, „legjapánsztenderdesebb” doboza lett.



Vettem piacon friss spenótot, meg zöld spárgát, ezek most a legjobbak.
A spenótot megblansírozzuk, hasonlóan a megpucolt spárgát is. Sokan félnek a spárgától, pedig egyáltalán nem ördöngős dolog vele bánni. Az alsó felét zöldséghámozóval meghámozzuk, megmossuk, majd sós-cukros forró vízben 5 percig főzzük, és kész. Innentől kezdve szinte bármire felhasználható, pitébe, tésztával, vagy esetemben 5-6 centis darabokra vágtam őket, és hármasával baconbe csavarva kisütöttem őket.
A blansírozott spenótot jól kinyomkodtam a víztől, és henger alakúra formáztam. A szokásos tamagoyaki alapot készítettem el, de amikor a tojás feltekerésre kész volt ráhelyeztem a spenőt hengert, és azzal együtt tekertem fel, majd folpackba becsavartam szorosan és pihenni hagytam. Ez fontos lépés, mert különben nem marad később egyben.
Sonka szeleteket és sajt szeleteket egymásra helyeztem, és szorosan felcsavartam, majd szintén folpackba bugyolálva töltötték az éjszakát. Reggel már csak a poliposra vágott virslit kellett megsütni, és felszeletelni a sajtos sonka tekercseket, valamint a spenótos tojástekercset. A rizst is frissen főztem.
Emellett raktam banánt, meg málnaszörpöt, és semmi sem állhatott utunkba. :)




Ezek a tekercselős dolgok egyébként nagyon jól néznek ki, és remekül variálhatók. A Cookpad végre van angol verzióban is, innen rengeteg jó ötletet lehet meríteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése