2014. október 20., hétfő

Másnapossági trükkök

A hétvégén elcsábított a helyi kézműves Sörfesztivál, mivel ugye imádom a minőségi söröket, és hát belga sátor is volt. Ami azt jelenti, hogy többet fogyasztottam az átlagosnál jóval erősebb sörökből, mint kellett volna. Így sikerült egy olyan rosszullétet produkálnom, ami még mára is kitartott egy kicsit. Igazán szép teljesítmény :). Hozzá kell ehhez tenni, hogy nem szoktunk eljárni iszogatni, edzetlen vagyok, és minden bizonnyal öregszem is, nem megy már ez :)

Szóval tegnap bevetettem minden tőlem telhetőt annak érdekében, hogy lábra tudjak állni. Ittam vizet, ittam multivitaminos-kálciumos pezsgőtablettát, ittam körtés-banános smoothie-t (egyébként nagyon jót tett). Ezekkel kb. 1 óra környékén képes voltam venni egy jó tust, és hozzáláthattam a valódi mentő ötlethez: a leveshez. Ilyenkor ez hiányzik a legjobban a szervezetemnek, valami jó meleg, sós folyadék.
Orja-leves lett rendelve még előtte héten, amit fel is tettem, na de az nem két perc mire megfő, úgyhogy gyorssegély kellett. Így született az alábbi miszó leves.

Fél órára minimum beáztattam 3 kb. 4x4 centis kombualga darabot, 5-10 szárított kis hallal egyetemben. Utána felforraltam, a habot eltávolítottam a tetejéről, ha volt, majd kivettem a halacskákat. Beledobtam 15 dkg-nyi kockára vágott sütőtököt, egy kis karikára vágott újhagymát, s amíg a tök puhult, addig papírtörlőbe csavartam egy fél blokknyi tofut, és kinyomkodtam belőle a felesleges folyadékot.
Ezután szép kockákra vágva ment a tofu a sütőtök mellé, hogy átvegye az alaplé ízét. Közben veszünk egy tálkába másfél kanálnyi miszót, és szépen a főzőlével homogénen elkeverjük, majd beleöntjük a levesbe. Átforrósítjuk és kész is. Én dúsítottam még egy kis konzerv vízigesztenyével, mert komolyan… a vízigesztenye mindenbe jó.  Illetve a puha textúrák mellé adott egy roppanósságot, ami izgalmasabbá teszi az egészet. Tálaláskor megszórtam még egy kis zöld újhagymával és kész is.

Mindenkinek csak ajánlani tudom! Nem csak másnaposságra :). Jön a hideg, mindenképpen fel kell készülni ilyen meleg leves receptekkel! Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése