2016. március 3., csütörtök

Kedvencek 1.

Már nagyon régóta érlelődött bennem, hogy a kedvenceimről írjak, mert ezek nagy része kapcsolódik a főzéshez, de kelethez mindenképpen. Kultúrális buborékban létezem, aláírom, hogy teljesen zug-, és szubkultúrális az életstílusom, de hát hátha valakinek éppen felkeltem az érdeklődését :)
Tehát kezdjük is rögtön az egyik fő inspirációs forrásommal a Youtube-os csatornákkal!!

Kedvenc  főzős csatornáim  1.(japán és koreai)

Abszolút No.1. : Cooking with dog


Ez az első csatornák között volt, amit elkezdtem követni, így mindenképpen nosztalgikus is számomra. A felkonferáló zene egybeforrt a szombat érzéssel, mert általában akkor raknak fel új videót. A stílusa furcsa lehet elsőre, a kis Francis pudli a „konferáló”, míg a japán néni főz, de szerintem gyorsan megszerethető, és tényleg autentikus japán recepteket, és főzési trükköket mutatnak meg. Remélem Francis örökké él! :) (meg a néni is) link

No.2. Ochikeron


Őt is elég korán elkezdtem követni, ő inkább fiatalosabb, autentikus, de kevésbé tradicionális receptjei vannak. Kifejezetten a mai japán háziasszonyok stílusában mutatja meg a receptjeit. Amióta megszületett a kislánya a videók végén róla is vannak kis részletek (zabálni való). Neki könyve is jelent meg nemrégiben (kívánság listámon első helyen szerepel :) ). link

No.3. Namiko Chen

Ő nem olyan régi felfedezésem, nagyon szép, letisztult videói vannak, hagyományos japán receptekkel. Mint a neve is sejteti, nem teljesen japán a hölgy, és én úgy tudom, hogy Amerikában él, ez szerintem a videókon érződik is, de ez nem negatívum, csak a stílus ennek is köszönhető. link

No.4. JapaneseCooking 101
Ezt a csatornát két japán hölgy készíti, akiket sosem látunk, csak a kezeiket :). Viszont angolul kommentálják, hogy mi történik, ami jó. Szintén jó, autentikus, felhasználó barát recepteket osztanak meg. link

No.5. cook kafemaru
Szintén láthatatlan készítő, de nagyon szép süteményeket süt, főleg japán stílusban, sütöttem már tőle, megbízható receptjei vannak. Nem kommentál, csak kiírás van, ez nekem néha zavaró, de jó csatorna szerintem. link

No.6. Cooking with Ai
Nos ez egy nem is igazán főzős csatorna, néha főz is a hölgyemény,vagy süt. Amiért nekem nagyon tetszik, hogy rövid videókban mutat be Tokyo belvárosában található, olcsó, de finom ebédelő helyeket, éttermeket. Nagyon praktikus, ha valaki Tokyoba látogat. link

No.7. Peaceful Cuisine
Ezt a csatornát egy fiatalember készíti, szigorúan vegán édességeket, és ételeket mutat be. Ami érdekessége, hogy minden videót kétféle formátumban rak fel, egyet aláfestő zenével, egyet pedig anélkül, hogy aki szereti az étel készítés hangjait (ASMR), az kiélvezhesse. Nagyon szép videókat csinál, roppant igényes. link

No.8. runnyrunny999
Ő sajnos már nem nagyon rak fel videókat, legalábbis nem a régi megszokott stílusban.Egy úriemberről van szó, aki azt a furcsa dolgot találta ki, hogy lehet írni, hogy mit készítsen el, de ezt nyilván nem tudja a felkérő megenni… Érdekes, a fickó stílusa is érdekes, mintegy angol gyakorlásként az elkészült ételt fogyasztva „bla-bla” időt tart, amikor mindenféléről cseveg. Általában valami hülyeséggel a fején… link

No.9. Maangchi


Áttérünk a koreai konyhára. Maangchi a koreai konyhaművészet Youtube-os koronázatlan királynője. Autentikus, jó stílusú, igényes, házias. Én nagyon szeretem. Neki is megjelent most nemrég könyve, nagyon fáj rá a fogam :) Hohóó és ki nem találjátok mennyi idős, őrület milyen jól tartja magát :) link

No.10. Seonkyoung Longest
Koreai hölgyemény, koreai és néha egyéb (pl. thai) ázsiai receptekkel. Nagyon igényes, és praktikusak a videói, nekem a marketingje kicsit sok a videó végén, de hát akkor kilépek belőle és kész :) Ő egyébként Amerikában valami főzős versenyt nyert, és Las Vegasban konyhaséf is volt egy ideig, de szabad úszni jobban szeret. Volt már Namiko Chennel kollaboráló videója is :). link

+1 How to make sushi
Ez azért lóg ki a sorból, mert ha jól sejtem kanadai fickó csatornája, viszont csak sushiról és sushitál díszítési technikákról rak fel videót. Állati profi, aki sushiban érdekelt, mindenképpen kövesse! link

Nos nekem ezek a kedvenc japános-koreais főző műsoraim, ha tudtok még nekem ajánlani minőségi csatornákat, bátran, mindig vevő vagyok rá!! Legközelebb az egyéb keleti főzős csatornákról állítok össze listát.


Folyt. köv. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése