2016. március 23., szerda

Morning kickstarters!!
Avagy mit együnk reggelire, változatok egy témára

A kedvenc étkezésem a reggeli, talán azért is mert alapjában véve reggeli ember vagyok, pacsirta típus. Jó valami finomsággal kezdeni a napot, még jobb ha egészséges is. Hétvégén szoktam villásreggelit csinálni, de hétköznap erre nincs idő, így legtöbbször müzlit eszek, lehetőleg sok aszalt gyümölccsel, hozzáadott cukor nélkülit szoktam választani, meg amiben nincs mogyoró, mert azt rettenetesen utálom a müzliben. Lehetne dió, mandula, tökmag, bármi más, nem is értem miért ragaszkodnak a mogyoróhoz…
Na de a müzli is rettenetesen unalmas tud lenni egy idő után, így kellenek az egyéb lehetőségek, hogy feldobjam a dolgot. Mivel ebben az évben igyekszem odafigyelni jobban, hogy mit eszem, így a kenyér nem jöhet szóba. Mi mást lehet akkor könnyen gyorsan enni reggelire??!  Lássuk!

1. Gyümölcssaláta
Nem hangzik olyan ételnek, ami feltöltené a gyomromat ebédig, pedig pár egyszerű trükkel, higgyétek el, megoldható. Az alap: 1 banán, 1 alma, és kb. 2-3 evőkanál natúr görög joghurt. Az én saláta szabályom (mindenféle salátára), hogy minimum 3 féle nyers összetevője legyen, így az alma és banán mellé, vagy narancs, vagy kiwi, vagy szamóca került az utóbbi időben, de bármi megteszi, ki mit szeret: áfonya, málna, ananász, barack, szőlő, bármit el tudok képzelni. A tetejére, kevés mézet szoktam csurgatni, ha kell a ropogósság, megszóróm tökmaggal. 


Itt éppen csalás van, mert mogyoróvajas barna kenyeret is ettem hozzá :P

2. Smoothie tál
Ez a legújabb őrület, a smoothie továbbfejlesztése. A smoothie egy olyan gyümölcsturmix, amiben vagy csak gyümölcsök vannak, vagy esetleg egy kis joghurttal krémesítik. A smoothie tál egy sűrűbb verzió, hogy lehessen kényelmesen kanalazni a müzlis tálból, és még a gyönyörű feltétek sem süllyednek bele.
Az alap: szintén 1 banán (ha nem kerül bele más fagyasztott gyümölcs, akkor lehet a banán fagyasztott, ez sűríti), 1 alma, valamilyen egyéb gyümölcs, lehet fagyasztott is, 2-3 evőkanál natúr görög joghurt, 1 evőkanál mogyoróvaj, kiskanál méz belecsurgatva. Innentől kezdve még bármit rakhatunk bele, ami tetszik, csak ne vizesítse el. A tetejére szintén mehet, bármilyen mag, aszalt gyümölcs, ami jól esik.



A fenti képen spenótos, a lentin málnás változat, a tetejükön: chiamag, aszalt vörösáfonya, kesudió, kókuszpehely, aszalt mangó, illetve lenmagpehely


3. Zabkása/oat porridge

Klasszikus, persze van aki nem szereti.
Az alap: kb. 100g finomabb szemcséjű zabpehely, annyi víz hogy ellepje, ettől kicsit beduzzad, majd főzés közben addig adagolom a tejet, amíg kedvemre való sűrű, de még folyós kását kapok. Bele lehet szórni közben, vagy utána aszalt gyümölcsöt, magvakat, a tetejére megint csak mézet szoktam csurgatni. Mehet bele vanília, fahéj, reszelt alma, főtt sütőtök, ami éppen eszünkbe jut, és kéznél van.
Lehet csinálni alternatív tejekkel is, akkor nem csak glutén, hanem laktózmentes is lesz. Lehet úgy is készíteni - ha tudjuk, hogy nagyon rohanós reggelünk lesz - , hogy egy tálban este összekeverjük a hozzávalókat ( ilyenkor érdemes chiamagot is tenni bele, mert az reggelre szintén szépen megdagad), és reggelre finom puha lesz a keverékünk, és azonnal fogyasztható.



3. Rizspehely kása
Ez a legújabb kedvencem, lehet kapni bioboltokban, reformboltban rizspelyhet, és ezt készítem el úgy,mint a zabpelyhet. Kicsit drágább ugyan, de olyan íze lesz, mint a tejberizsnek, viszont percek alatt elkészül, és szerintem gyönyörű szép a hófehér kása :). Mint a zab változatnál itt is lehet bármivel variálni, én ebbe őrölt kardamomot szoktam szórni, megfertőztek az indiaiak vele :). Ajánlom azoknak, akik unják a megszokott kásákat, vagy nem szeretik a zab nyúlósságát.

Hát nem szép? :) (+chiamag, vörösáfonya, mazsola)



Nekem ezek a kedvenceim! Ti miket szoktatok reggelizni? Esetleg sós ötletek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése