2016. május 14., szombat

Egy esős nap margójára

Ez a májusi hétvége véletlenül sem úgy indul, mint egy kellemes májusi hétvége. Habár mi piaccal kezdtünk, ami viszonylag jó hangulatot teremtett, mégis ez az egész napos lotyogás, kiakasztó egy idő után. Kivételesen ahhoz a fegyverhez nyúltam, hogy süssünk valami sütit, mert más nem segít.
Valami almásat akartam, mert sok almám van éppen, és rá is akadtam a GoodFood 2012/júliusi számában erre a kis fincsiségre. A fehér lisztet lecseréltem némi rostdúsabb megoldásra, így még megnyugtatóbb beleharapni a kész sütibe :). Tojás és tej mentes, így teljesen vega étrend kompatibilis édesség.

Almás-répás-mazsolás süti

Összekeverünk 5 ek. növényi olajat, 140 g barna cukrot, és 4 ek. narancslevet. Szerintem almalé is jó, én most egy folyósabb lekvárt használtam, mert nem volt narancsom, így is tökéletes lett. A recept szerint 225g lisztet használunk, én 100g zablisztet, 100g teljes kiőrlésű tönkölylisztet és 25 g kukoricalisztet kevertem össze, 1 ½ tk. sütőporral, ½ tk. sóval, 1 tk. őrölt fahéjjal, majd a kétféle keveréket egybedolgoztam. Hozzáadunk még 140 g reszelt répát, egy közepes almát szintén lereszelve, 50 g tökmagot, és 80 g mazsolát. Egy kisebb tepsiben 160-180°C-on 45-60 percig sütjük, tűpróbáig.




Rácson hagyjuk kihűlni, de már langyosan majszolhatjuk is. Szaftos, rostdús, nem túl édes és rettentő gyorsan összeüthető sütemény ez, pont ilyen borús napokra való. Meleg teával az igazi.Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése