2016. május 2., hétfő

Svéd csoda”kenyér”

Hát kérem ez a recept szemezett velem egy ideje, és ahogy elkészítettem, szerelem volt rögtön :). Eddig ez a kedvenc kenyér félém, amivel azt a megnyugtató érzést érem el, hogy egyrészt semmilyen adalék anyagot nem viszek be feleslegesen a szervezetembe, másrészt fölösleges kalóriákat sem. Mivel tele van rostanyaggal, jól el is telít, egy ilyen adag, ha jól záródó dobozban tartom, elég 1 hétre.
Sós ropogtatni valónak is megteszi zöldségkrémmel akár, vagy magában. A magok tetszés szerint variálhatók, én csináltam már fekete szezámmaggal, de érdekes lehet mákkal, vagy kendermaggal is.

Knäckebrot

250 g teljes kiőrlésű lisztet összekeverek 250 gramm zabpehellyel, 120 g szezámmaggal, 50 g napraforgómaggal, 25 g tökmaggal, 20 g lenmaggal és 2 tk. sóval. Ehhez hozzáadok 6 ek. zsiradékot. Lehet napraforgó olaj, olívaolaj, én kókuszzsírral szoktam. Ehhez elkezdjük adagolni a vizet, a recept 375 mL-t ír, én azért óvatosan adagolgatom addig, amíg éppen gyúrható, nem ragacsos tésztát kapok, ez sose volt még 375 mL, valamivel kevesebb. Két részre osztjuk a bucit, kinyújtjuk, kb. 1 centi vastagra, és 250°C-on 15-20 perc alatt addig sütjük, hogy a széle kicsit megbarnuljon. Érdemes még nyersen bevágdosni téglalapokra, mert kisülve nehéz törni!



Nagyon ízletes, egészséges, a kalóriatartalma nem a legalacsonyabb, de mint mondtam nem is kell belőle sokat enni. Pikk-pakk készen van, így ha elfelejtettünk kenyeret venni, arra az esetre is megmenthet minket. Jó étvágyat! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése